Bir kadına annelik hediye ettim

Yeşil gözlü, kumral bir kadın. Yumurtalarının toplandığı işlemden yeni çıkmıştı. İsimleri merkezde gizli tutulduğu için ismini sormuyorum. Kıbrıs aksanı ile konuşuyor. Bu konuda sorularımı yanıtladı:

Kaç yaşındasınız?

29

Kaç kere donörlük yaptınız?

Bu ilk denemem zaten hayatım boyunca yalnızca bir kez yapmaya karar verdim.

Peki kendi yumurtanızı hiç tanımadığınız bir kadına vermeye nasıl karar verdiniz?

Ablam yıllarca kısırlık problemi yaşadı, ailesi ciddi zarar gördü, sonunda çocuğu olduğunda yaşadığı mutluluğu anlatamam. Bir arkadaşım önce bu olay için başvurdu. Ben de düşündüm, karşımdaki insana bir faydam olacaksa...

Evli misiniz?

Evli değilim nişanlıyım.

Nişanlınızın ya da ailenizin en azından ablanızın sizin yumurta vericisi olduğunuzdan haberi var mı? Hayır hiç kimse ile paylaşmadım. Nişanlım bilse böyle bir şeye asla izin vermezdi. Bu kadınların anlayabileceği bir olay ama başka kimseye söylemem. Evlenmeden hayatımda bir kadına bir hediye vermek istedim.

Zor muydu?

Hiçbir şey anlamadım. Bir süre ilaç kullandım, verilen tedavileri saatinde, zamanında uyguladım. Bugün müdahale oldu. Uyudum, 10 dakika içinde bitti.

Bu iş için ücret aldınız mı?

Hayır, söz konusu bile değil.

Ücret alınması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Olabilir, ihtiyacı olanlar alabilirler ben çalışıyorum ihtiyacım yoktu.

Kendinizle bir iç hesaplaşma yaşadınız mı? Sonra pişman olur muyum, merak eder miyim falan diye?

Sorgulamadım, ağlayan bir kadının göz yaşını silmek gibi, organ bağışı gibi... İnsanlar bu yola başvuruyorlarsa demek ki çok çaresizler.

Bir gün size benzeyen bir çocuk görürseniz, kafanıza bir soru işareti takılır mı?

Hiç düşünmedim kendi ailemi kuracağım... Zaten ben yalnızca yumurtamı veriyorum daha sonra o işlemin hamilelikle sonuçlanıp sonuçlanmayacağı bile bana açıklanmıyor. Belki de hiç doğmayacak.

Yumurtanızı verdiğiniz aile ile tanışmak ister misiniz?

Görmememiz daha iyi bence, zaten onu baştan söylediler.